Nejlepší CRM pluginy pro WordPress
Budování dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky je alfou a omegou úspěchu každého byznysu. Jednou z možností, jak toho docílit, je integrace CRM systémů. A právě o CRM systémech a jejich využití v redakčním systému WordPress, si povíme v následujících řádcích.
- Co je to CRM?
- Proč si k implementaci CRM zvolit právě WordPress plugin?
- Jaký CRM plugin pro svůj web zvolit?
Co je to CRM?
CRM (z angl. Customer Relationship Management) je označení pro systém řízení vztahů se zákazníky. Umožňuje získávat, analyzovat a vyhodnocovat data o stávajících i potenciálních zákaznicích, a díky tomu lépe porozumět jejich požadavkům, identifikovat jejich potřeby a v neposlední řadě také zlepšit cílení nabídky služeb.
V současné době jsou to právě zákazníci, kteří „tahají za nitky“, neboť mohou velice jednoduše přejít ke konkurenci. Firmy jsou si toho dobře vědomy, a proto za účelem budování dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky do své strategie CRM systémy integrují. V podstatě si tak pojišťují věrnost a loajalitu takovýchto jedinců. Navíc, pokud si budete udržovat své zákazníky, můžete až o 25 % zvýšit své zisky. Specificky v Evropě se se CRM systémy nejčastěji setkáme v segmentech, jako jsou maloobchod, bankovnictví, finanční služby a pojištění, či IT a telekomunikační služby.
Proč si k implementaci CRM zvolit právě WordPress plugin?
V současné době se lze setkat s různými typy CRM softwaru, jednak v desktopové verzi, jednak na bázi cloudu. Máte-li však web běžící na WordPressu, je mnohem lepší a výhodnější použít právě WordPress CRM pluginy, zejména pak v případě malých a středních podniků. Důvody jsou následující:
Úspora nákladů
CRM software jako takový je poměrně nákladnou záležitostí, jeho cena se pohybuje v rozmezí od 25 do 300 dolarů měsíčně na 1 uživatele. S přidáním každého dalšího člena týmu si budete muset připlatit. To však neplatí v případě WordPress CRM pluginů, kdy si uživatelů můžete přidat kolik chcete, a nebude vás to stát ani korunu navíc.
Integrace s WooCommerce
Provozujete-li prostřednictvím systému WordPress internetový obchod, pak vás zajisté potěší možnost propojení CRM pluginu s WooCommerce. Je-li CRM plugin integrován přímo do WordPressu, můžete data o svých zákaznících získávat a spravovat bez většího úsilí a více se soustředit na rozjezd nových marketingových kampaní a uvádění produktů na trh.
Čtěte dále!
Kontrola nad daty
Zákazníky zajímá, jakým způsobem nakládáte s jejich údaji a kde jsou tyto údaje uloženy. V případě, že jste se rozhodli implementovat CRM systém s pomocí WP pluginu, budou veškerá data uložena právě na vašem webu. Nebudete se tak v tomto ohledu muset spoléhat na jinou společnost a řídit se jejími pravidly. Díky tomu budete moct zákazníky s čistým svědomím ujistit, že jsou jejich data v bezpečí.
- Mohlo by vás zajímat! Jak správně zabezpečit WordPress?
Jednoduchost ovládání
Pokud už nějakou dobu s WordPressem pracujete a orientujete se v administraci systému, pak pro vás ovládání nového CRM pluginu nebude žádnou překážkou. Po instalaci jej naleznete přímo v sekci „Nástěnka“ (Dashboard). Odpadá tak nutnost učit se pracovat s jiným nástrojem a jeho rozhraním, jako by tomu bylo v případě pořízení separátního CRM softwaru.
Jaký CRM plugin pro svůj web zvolit?
CRM pluginů existuje v oficiální databázi WordPressu samozřejmě spousta a jejich kompletní výčet by poněkud přesahoval potřeby našeho článku. Z toho důvodu si níže představíme pouze 5 vybraných CRM pluginů pro WordPress, jedná se o:
- HubSpot
- WP ERP
- Jetpack CRM
- Groundhogg
- Fluent CRM
#1 HubSpot
HubSpot je v současnosti jedním z nejpopulárnějších CRM pluginů s více než dvěma sty tisíci aktivních instalací. Je to především díky tomu, že vedle „čistého CRM řešení“ disponuje celou řadou funkcionalit a podpůrných nástrojů, jako je možnost tvorby formulářů a pop-up oken, integrace živých chatů a chatbotů, nabídka analytických nástrojů poskytujících data v reálném čase, a v neposlední řadě i možnost automatizovaného zasílání e-mailů a newsletterů.
E-maily a newslettery si navíc můžete díky dostupné knihovně šablon do jisté míry přizpůsobit a následně i sledovat interakce konečných příjemců s vaším sdělením. HubSpot plugin je určen pro všechny – od blogerů až po korporáty. V základní verzi je zcela zdarma, můžete k němu napojit libovolné množství uživatelů, a i v bezplatné verzi v něm můžete spravovat až 1 milion kontaktů.
- Tip pro vás! TOP 10 WordPress šablon pro blogy zdarma
#2 WP-ERP
Dalším oblíbeným pluginem je WP ERP, který vám pomůže nejen v oblasti řízení vztahů se zákazníky, ale také s interními procesy, konkrétně s řízením lidských zdrojů a účetnictvím. Sestává totiž hned ze tří modulů, které lze libovolně používat. Plugin WP-ERP je díky své komplexnosti ideálním řešením především pro malé a střední podniky. Z hlediska CRM dokáže především shromažďovat a organizovat kontakty a rovněž poskytuje detailní reporty aktivity zákazníků. Základní verze pluginu je zdarma, lze si však také zvolit jedno z předplatných, s nímž získáte některé pokročilejší funkce.
- Přečtěte si také! TOP 5+ nejlepších marketingových strategií pro malé firmy
#3 Jetpack CRM
Jetpack CRM, dříve známý jako Zero BS CRM, je populární CRM plugin, který od roku 2019 spravuje společnost Automattic. Tu založil samotný spoluzakladatel WordPressu, Matt Mullenweg.
Plugin nabízí celou řadu užitečných funkcionalit, jako je možnost spravovat neomezené množství kontaktů, možnost, vytvářet u jednotlivých zákazníků detailní profily a zákazníky segmentovat; dále lze tvořit vlastní formuláře, generovat faktury či přímo prostřednictvím pluginu zasílat e-maily. Díky možné integraci s WooCommerce a platebními bránami PayPal a Stripe, jej mají v oblibě především internetové obchody. Stejně jako v předchozích případech se jedná o plugin, který je v základu zdarma.
- Přečtěte si také! Woocommerce vs. Prestashop, aneb které řešení pro e-shop zvolit.
#4 Groundhogg
Groundhogg je plugin, který vedle typických funkcionalit CRM systému nabízí také nástroje typu e-mail či SMS marketing. Jeho největší předností je možnost do značné míry zautomatizovat nákupní cestu zákazníků a přizpůsobit jednotlivé fáze procesu svým požadavkům. Díky „nasměrování“ zákazníků tam, kam chcete, snáze podpoříte své prodeje.
Co se zmíněného e-mail marketingu týče, za zmínku stojí vestavěný drag-and-drop editor, který vám umožní vytvořit perfektní personalizovaný e-mail i bez znalosti kódování. Počet rozeslaných e-mailů přitom není nijak limitován, a to samé platí i pro množství spravovaných kontaktů. Samozřejmostí je trackování cest zákazníků a nabídka různých analytických nástrojů a reportů. Vyznačuje se krátkou křivkou učení a k dispozici je jak v bezplatné, tak prémiové verzi.
#5 Fluent CRM
Posledním pluginem, který si zde představíme, je Fluent CRM. Z hlediska funkcí se jedná o jakousi kombinaci již zmíněných pluginů Jetpack CRM a Groundhogg. Umožňuje detailní správu kontaktů (včetně jejich segmentace a sledování historie nákupů), rozesílku e-mailů, které lze jednoduše vytvořit v blokovém editoru a u kterých následně lze monitorovat interakci příjemců; dále poskytuje řadu zabudovaných analytických nástrojů a obdobně jako Groundhogg, ač v menší míře, umožňuje automatizaci vybraných procesů. I v případě tohoto pluginu máte na výběr mezi bezplatnou a placenou variantou, kdy přirozeně platí, že placená verze nabízí ještě více funkcí a rozšíření.
Výběr konkrétního řešení záleží na vašich požadavcích a preferencích. V každém případě však instalaci některého z WP CRM pluginů vřele doporučujeme, neboť udržení stávajících zákazníků je ve většině případů mnohem levnější než získávání nových. Potřebujete-li s čímkoliv poradit, obraťte se na naše specialisty, rádi vám pomohou.